Op onze school is er een veilige haven waarin een kind samen met alle Lucassers leert om oog te hebben voor zichzelf, voor de mensen die dichtbij staan en voor de mensen met een andere mening. Onze kinderen durven beslissingen te nemen en leren keuzes te maken die goed zijn voor mijzelf en bijdragen aan onze omgeving. Onze kinderen leren hun kansen te pakken om te groeien en het beste uit zichzelf te halen, zodat zij van waarde zijn voor onze wereld.
Lucassers geloven in onze kinderen en zijn een rolmodel in hoe kinderen sterk in onze maatschappij staan. Vanuit vertrouwen stellen zij hoge verwachtingen. In hun handelen stralen zij rust uit en durven zij in te spelen op wat de kinderen sociaal-emotioneel en didactisch nodig hebben. Lucassers vergroten het bewustzijn van kinderen, zodat zij samen durven te onderzoeken wat een goede keuze is om tot groei te komen.
Lucassers durven te experimenteren en zien samenwerken en onderlinge verschillen binnen het team als een kwaliteit, waarbij zij de koers voor ogen houden. Zij werken vanuit hun hart professioneel met elkaar.
Lucassers zien ouders als partner: samen hebben zij de juiste intentie voor het kind. Zij zijn een rolmodel voor het kind in de onderlinge omgang met elkaar. Vanuit vertrouwen werken zij samen aan een passende groei van het kind, om zo een zinvol bestaan op te kunnen bouwen in onze wereld.
Maak kennis met onze toppers
Seyda
Leerkracht
Mara
Leerkracht
Sandra
Leerkracht
Jamy
Leerkracht
Gerard
Leerkracht
Luuk
Leerkracht
Janne
Leerkracht
Marian
Leerkracht
Franny
Leerkracht
Katinka
Leerkracht
Esther
Leerkracht,
Didactisch coach
Razia
Leraarondersteuner
Meral
Onderwijsassistent, administratief medewerker
Isolde
Onderwijsassistent
Mahalia
Onderwijsassistent
Nienke
Leerkracht
Meike
Medewerker ouderbetrokkenheid, Kindercoach
Olette
Intern begeleider
Mariana
Adjunct-directeur
Zoulikha
Schoolmaatschappelijk werker
Matthew
Brugfunctionaris
Karin
Speltherapie
Jeanette
Administratief medewerker
Eric
Conciërge
Jolanda
Orthopedagoog
Jacco
Directeur
Brandan
Gymleerkracht
Leen
Vrijwilliger
Het speciaal basisonderwijs is een speciale basisschool voor kinderen met een leerachterstand door gedragsproblemen of opvoedingsmoeilijkheden en voor kinderen die veel moeite hebben met leren. Op het speciaal basisonderwijs krijgt uw kind de standaard lesstof en is er meer tijd en aandacht voor uw kind.
Het speciaal basisonderwijs (sbo of sbao) is voor leerlingen met lichte problematiek waarvoor de reguliere basisschool geen ondersteuning kan geven. Het gaat dan om kinderen met opvoedings- en gedragsproblemen en kinderen die veel moeite hebben met leren.
Op een speciale basisschool is er meer tijd en aandacht voor uw kind. De groepen zijn kleiner: maximaal 16 leerlingen per klas. De klas is daardoor rustiger. Uw kind krijgt meer aandacht van de leerkracht en heeft minder last van prikkels. Bovendien is er binnen de school meer expertise aanwezig. Er zijn speciaal geschoolde medewerkers, zoals een oefentherapeut, speltherapeut of logopedist.
Het speciaal basisonderwijs valt onder de Wet op het primair onderwijs, net als reguliere basisscholen. Dat betekent dat uw kind dezelfde lesstof krijgt aangeboden. Uw kind heeft wel langer de tijd om zich de lesstof eigen te maken. Na het speciaal basisonderwijs stromen de meeste kinderen door naar een reguliere middelbare school.
Niet ieder kind kan naar het speciaal basisonderwijs. Voor toelating is een toelaatbaarheidsverklaring nodig van het samenwerkingsverband. (PPO Rotterdam)
Na groep 8 gaan de leerlingen naar het voortgezet onderwijs. Aan het eind van groep 6 krijgen de leerlingen voor het eerst te horen wat (op basis van hun leerresultaten) hun verwachte uitstroombestemming is.
In groep 8 maken de kinderen hun eindtoets en in januari krijgen zij het definitieve advies richting het voortgezet onderwijs te horen. We leggen tijdens dit gesprek ook uit hoe het aanmeldingstraject verloopt. Tijdens dit adviesgesprek krijgen de ouders of verzorgers ook informatie over scholen die het onderwijs verzorgen dat overeenkomt met het advies voor uw kind.
Na de adviesgesprekken gaan wij met de leerlingen uit groep 8 bij een aantal middelbare scholen kijken, zodat zij een goede schoolkeuze kunnen maken.
Onze school valt onder het bestuur van de RVKO
(Rotterdamse Vereniging voor Katholiek Onderwijs).
De RVKO biedt ouders en leerlingen hoogwaardig, eigentijds primair onderwijs gebaseerd op een zich steeds vernieuwende katholieke traditie en op persoonlijke betrokkenheid van eenieder. Dat gebeurt vanuit de zeven kernwaarden van de RVKO: vertrouwen, verbondenheid, zorg, hoop, verwondering, respect en gerechtigheid.
Leuk dat u interesse heeft in onze SBO school. Heeft of krijgt uw kind een TLV (toelaatbaarheidsverklaring) SBO? Pak de telefoon en maak snel een afspraak! Wij ontvangen u graag voor een kennismaking en een rondleiding bij ons op school. Tijdens dit bezoek vertellen we u over onze werkwijze.